Business 25-01-2023 12:10:08 Traditionel norsk ost hitter på sydkoreanske caféer Det norske mejeri Tine har gjort stort indtog i Asien med den specielle norske ost, myseost. Den brune ost bliver markedsført til moderne caféer, og de koreanske forbruger har blandt andet fundet på at bruge den som topping på cafe latte. Den traditionelle norske myseost har fået nyt liv i Sydkorea som ny favorit-topping på den klassiske kaffedrik. Foto: Tine Victor Juul Grønbæk victor@effektivtlandbrug.dk Gem Ost står højt på listen for manges favorit-topping. Revet ost på din kødsovs, på din pizza og på din kop kaffe? Sidstnævnte lyder umiddelbart som et skørt påfund – ikke desto mindre er det, hvad der sker på caféer i Sydkorea. Vil du læse mere? Prøv 30 dage for 30 kr. Dette indhold er forbeholdt vores abonnenter, men du kan få adgang på få minutter, med online abonnement. Allerede abonnent? Log ind Forrige artikel Næste artikel Læs også Ny klimakonference skal samle branchens forskere og virksomheder Novozymes vækster højere end forventet Ny Thise-chef skal evolutionere, men ikke revolutionere Selskab bag grønærte-stop vender millionoverskud til underskud Landboforening og fødevarenetværk: Sådan vækster du gårdbutikken Midtjysk øko-landbrug lukker efter enorm vækst