Danmark er førende inden for denne særlige dagligvaretype
Mere end hver 3. solgt dagligvare er private label i Danmark, mens mærkevarerne står stærkere i både Sverige og Norge. Private label voksede samlet sidste år på 1,2 procent på europæisk plan.

Varerne i Føtex og Bilka under mærket »Salling« er et eksempel på private label. Foto: Salling Group
Private Labels – varer fra en producent, som producerer varen med de etiketter, som f.eks. en butikskæde ønsker – er en vare i vækst.
Sidste år voksede salget af private labels til i alt 302 milliarder euro (2,2 billioner kroner) på tværs af de 17 europæiske lande, der blev undersøgt af NielsenIQ til Private Label Managers Association (PLMA) årlige Private Label Yearbook.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 10 uger for kun 10 kroner om ugen.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her