Arla-plantesatsning har tabt tre-cifret millionbeløb
Den danske mejerikoncerns mælkealternativer, brandet Jörd, leverer i 2022 igen et stort underskud. Den ansvarlige direktør oplyser, at man endnu er i en investeringsfase. Og at man forventer øget efterspørgsel på sigt.

Jörds plantedrikke, baseret på havre. Arkivfoto
Det danske stor-mejeri Arlas linje af plantebaserede mælkealternativer har endnu ikke fundet sit fodfæste. Således kan selskabet Jörd International, der står bag mærket Jörd, i sin tredje regnskabsperiode igen præsentere røde tal på bundlinjen. Konkret har man i 2022 haft et underskud efter skat på 35,6 millioner kroner. En anelse forbedret i forhold til 2021, hvor man havde et underskud på 38,2 millioner kroner.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 10 uger for kun 10 kroner om ugen.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her