Danish Crown Beef har stor fremgang i mærkevarer: - Det er vores fornemmeste opgave at knytte landmanden og forbrugeren sammen

En vækststigning på 35 procent i salget af mærkevarer og en øget gennemsnitlig afregning til andelsejerne gjorde, at Danish Crown Beef i 2022/23 holdt omsætningsniveauet fra sidste år. Ifølge den adm. direktør i selskabet er det resultatet af at sælge den gode historie om de gode danske produkter.

6 milliarder kroner.

Sådan har omsætningen lydt to år i træk for Danish Crowns oksekødsafdeling, Danish Crown Beef.

Hvor det sidste år blev tilskrevet, at priserne på oksekød steg som følge af kombinationen af øget efterspørgsel efter covid-19-genåbningen og et reduceret udbud af dyr, skal vedligeholdelsen af toplinjen findes et andet sted i år.

Vil du læse mere?

Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.

Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.

Men du kan prøve et digitalt abonnement i to måneder til prisen for én. Dette abonnement giver fuld adgang til indhold på www.effektivtlandbrug.dk og e-avisen hver dag.

Læs også