Fjerkræformand til Salling: Lad forbrugerne bestemme hvilken kylling de køber
I fællesskab med den omdiskuterede dyreværnsorganisation Anima har Salling Group i sidste uge meldt ud, at den vil udfase den hurtigt voksende kyllingerace, ross 308, fra sine butikkers »faste ferske sortiment«. Fjerkræformand er forundret over beslutningen.
Salling Group, der står bag dagligvarekæderne Føtex, Bilka og Netto, følger nu i slipstrømmen på en række andre aktører på det danske dagligvaremarked, og melder nu ud, at de vil udfase hurtigt voksende kyllinger fra dets butikkers faste ferske sortiment.
Det drejer sig om kyllinger af racen ross 308.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 10 uger for kun 10 kroner om ugen.
Prøv os for 10 kr. om ugen
Allerede abonnement?
Log ind her

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her