Forbrugeres valg af billige æg udfordrer producenter

Hele 42 procent af forbrugerne lægger vægt på lav pris, når de handler æg. Det er en stigning på 10 procent i forhold til 2021. Til gengæld foretrækker forbrugerne danske æg.

Omvæltninger i branchen som følge af blandt andet klimadagsordenen og krigen i Ukraine var noget, som generelt fyldte på årsmødet for Landbrug & Fødevarer Fjerkræ i Vingsted tirsdag.

Inden formand Martin Hjort Jensen indtog podiet, var det dog næstformand Jens Skovgaard Jensen, der er formand for ægproducenterne, der indledte fjerkræårsmødet med at udtrykke sympati for den ukrainske befolkning efter den russiske invasion af Ukraine kort tid efter fjerkræårsmødet 2022.

Vil du læse mere?

Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.

Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.

Men du kan prøve et digitalt abonnement i 10 uger for 10 kroner om ugen.

Læs også