Danske køer står stærkt i hård konkurrence fra saudiske køer
Fløden er fra Esbjerg Mejeri, mens kunden i supermarkedet i stigende grad er i sort niqab og fra Riyadh. Derfor har Arla netop investeret over 100 millioner kroner i blandt andet en ny stor fabrik i Bahrain og opgradering i Saudi-Arabien. Effektivt Landbrug besøger Henrik L. Hansen, CEO i Arla Foods i Riyadh.
Midt ude i ørkenen ligger en by med ni millioner indbyggere.
Det er hovedstaden Riyadh i Saudi-Arabien – et land med snart 35 millioner indbyggere.
- Og for danske mejeriprodukter er Saudi-Arabien et super-interessant sted at være.
Det fastslår Henrik Hansen, CEO på Arla Foods i Saudi-Arabien, da Effektivt Landbrug møder ham på sit kontor, som har en imponerende udsigt over en god del af Riyadh.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 10 uger for kun 10 kroner om ugen.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her