Danske køer står stærkt i hård konkurrence fra saudiske køer

Fløden er fra Esbjerg Mejeri, mens kunden i supermarkedet i stigende grad er i sort niqab og fra Riyadh. Derfor har Arla netop investeret over 100 millioner kroner i blandt andet en ny stor fabrik i Bahrain og opgradering i Saudi-Arabien. Effektivt Landbrug besøger Henrik L. Hansen, CEO i Arla Foods i Riyadh.

Midt ude i ørkenen ligger en by med ni millioner indbyggere.

Det er hovedstaden Riyadh i Saudi-Arabien – et land med snart 35 millioner indbyggere.

- Og for danske mejeriprodukter er Saudi-Arabien et super-interessant sted at være.

Det fastslår Henrik Hansen, CEO på Arla Foods i Saudi-Arabien, da Effektivt Landbrug møder ham på sit kontor, som har en imponerende udsigt over en god del af Riyadh.

Vil du læse mere?

Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.

Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.

Men du kan prøve et digitalt abonnement i 10 uger for 10 kroner om ugen.

Læs mere om Global Farming

Effektivt Landbrug har gennem de sidste 10 år rejst kloden rundt og besøgt landmænd i bl.a. Sydamerika, New Zealand, Uganda, Cambodia og Indien.

Læs mere her

Læs også