Stadig flere får nu også ost leveret til døren efter nogle klik på computeren eller smartphonen, skriver hjemmesiden Mejeri.dk.
Det mærker man hos landets ostehandlere og flere mejeriers ostebutikker. Blandt dem er Arla Unika, hvor 30 procent af det samlede salg fra selskabets tre butikker i 2020 fandt sted i forretningens webshop mod 12 procent året før.
I månederne efter lukningen af samfundet i marts 2020 firedoblede Arla Unika sin online-handel. Fremgangen opvejede nogenlunde et vigende salg i de fysiske butikker i Stockholm, København og Aarhus. Efter genåbningen har man holdt de gode salgstal i webshoppen og fået mange nye, faste kunder, oplyser Mette Aaskov Lassen, E Commerce Manager for Arla Unika.
- Det viser, at vi har brudt barrieren for bekymringen ved at købe kølevarer online, siger hun.
Them Andelsmejeri melder desuden også om støt fremgang i sin knap et år gamle netbutik.