Efter grundig test hos 200 beta-kunder i fem lande blev den nye digitale platform Claas Connect lanceret den 1. oktober.
- Claas kan se tilbage på over 25 års ekspertise inden for udvikling af digitale løsninger til maskiner – især inden for connectivity – samt til software og præcisionslandbrug, siger Christian Radons, der har ansvar for salg og service hos Claas i Tyskland og fortsætter:
- Milepæle omfatter udbyttekortlægning på Lexion og Agrocom, Telematics og 365FarmNet softwareløsninger, for at nævne nogle få. Med udgangspunkt i vores mange års erfaring og diskussioner med vores kunder har vi yderligere forfinet Claas-forbindelsen for at skabe en brugervenlig, cloud-baseret system, som giver vores kunder og partnere adgang til alle Claas’ digitale løsninger og tjenester.
Derfor gik det nye Claas Connect i luften 1. oktober 2024 i over 30 lande rundt om i verden. Siden forårssæsonen 2024 har 200 beta-kunder i fem lande testet Claas Connect, og derfor er deres praktiske erfaringer nu en integreret del af den endelige version.
Langt større præcision
- Da vi først brugte Claas Connect, kunne vi lige fra starten se, at det var meget intuitivt. Og det er vigtigt, hvis vi vil fortsætte med at bruge softwaren fremover, opsummerer José Godineau, betakunde fra Frankrig, hans indtryk.
- Den nye Claas Connect gør det muligt for mig at drive landbrug med langt større præcision end før, konkluderer han.
Case IH QuadTrac 715 AFS med 778 hk er årets traktor 2025
Claas Connect tilbyder kunderne et væld af digitale løsninger omkring Machine Management, Farm Management og Precision Farming på én platform. Derudover giver Claas Connect et direkte link til servicetilbud, forhandlere og deres digitale specialister, som hjælper med at optimere maskinens ydeevne, arbejdsprocesser, herunder opgaveplanlægning og dokumentation, og til at sikre driftssikkerheden af alle Claas-maskiner.
Bestil en demonstration eller et tilbud
Det nye digitale økosystem er ikke udelukkende designet til forbundne maskiner, det imødekommer også behovene hos brugere af redskaber fra Claas. Og brugerne kan faktisk registrere sig, allerede før de køber en Claas-maskine.
Efter tilmelding kan de oprette deres ønskede maskine i Claas produktkonfigurator og anmode om et tilbud eller en demonstration. Alle Claas-maskiner og -redskaber tilføjes til Claas Connect ved levering, inklusive alle relevante data, dokumentation og licenser.
Brugere får også øjeblikkelig adgang til reservedelsbutikken, alt relateret til forhandleren og vedligeholdelses- og serviceemner såsom smøremiddelrådgiveren. Og det hele kan selvfølgelig tilgås på både PC og via apps til smartphones og tablets.
Simpel teknologi sikrer automatisk dataopsamling fra flerfarvet maskinpark
Endelig kan brugere tilføje ikke-digitale maskiner og redskaber til Claas Connect. De »analoge« maskiner og redskaber kan nemt inkluderes i den enkelte arbejdsopgave i marken, og data fra tredjepartsmaskiner kan overføres til Claas Connect via DataConnect og ISO-XML opgavestyring.
- Den nye Claas Connect giver merværdi for alle Claas-kunder, uanset deres udstyr, understreger Wolf-Christian von Wendorff, som er Senior Vice President Global Digital Solutions hos Claas, og fortsætter:
- Fordelene ved at bruge Claas Connect stiger, efterhånden som flådens tilslutningsmuligheder øges – fra den detaljerede analyse af maskin- og ydeevnedata til integrerede løsninger til ligetil opgavestyring, automatisk dokumentation og flådestyring til håndtering af præcisionslandbrug.