De 19-34-årige kan godt lide ost, men køber alligevel sjældnere ost end resten af befolkningen. Det vil Arla ændre på. Derfor kører mejeriet nu videre med en stor kampagne for hele kategorien, der skal få de unge til at bruge ost på nye og andre måder. En lignende kampagne sidste år har ifølge Arla haft positiv effekt på de unges lyst til at sætte tænderne i ost. I år tager Arla skridtet videre for at engagere de unge med udgangspunkt i et gaming-univers, der skal være med til, står der i en pressemeddelelelse »at gøre kategorien mere cool«.

- Vi vil inspirere de unge og vække deres ostekærlighed til live gennem et univers, som vækker genkendelse hos de unge. Derfor har vi fokuseret på populærkultur og helt konkret gaming verdenen, siger Marianne Forsingdal, der er brand manager for ostekategorien hos Arla Danmark.

Kampagnen skal udfordre de unge til at smage nye oste ved at sammenligne ostesmagning med oplevelsen af at gå et level op i et computerspil. Ligesom i et klassisk computerspil er ostesmagningen nem i begyndelsen, og så stiger sværhedsgraden for hver level, en fiktive influencer ved navn ’Jarl Paisley’ gennemfører.