Digital platform skal bringe messe endnu tættere på besøgende og udstillere

NutriFair kan i år endelig fejre 10-års jubilæum i hallerne i Messe C i Fredericia efter flere års nedlukning. For at fejre det glædelige gensyn kommer messen tirsdag den 17. og onsdag den 18. maj nu også digitalt og på lyd – både før, under og efter messen.

- Den 17. maj slår vi endelig dørene op for branchen igen. Vi er meget glade for den opbakning, vi har mærket fra både udstillere og besøgende gennem flere nedlukninger, lyder det fra NutriFairs projektleder, Ida Brøgger Hahn.

- Vi fejrer NutriFairs 10-års jubilæum, og vi har derfor også sat flere nye tiltag i gang. I år foregår NutriFair nemlig både fysisk og digitalt, og så vil man som besøgende kunne opleve flere nye former for indhold, da vi har tilføjet både webinarer og podcast, fortæller hun. 

NutriFair Online – en digital platform

Både nye og faste besøgende til NutriFairs messe den 17. og 18. maj kan i år tage mobilen i hånden og bevæge sig rundt blandt de hundredvis af stande i Messe C’s haller. I år lanceres nemlig NutriFair Online, en online platform til mobilen, hvor besøgende altid kan have kort, udstillerliste samt konferenceprogram lige ved hånden.

Platformen, der er lavet i samarbejde med Effektivt Landbrug, giver hver udstiller en profil, der skal fungere som et digitalt visitkort, hvor udstillere kan præsentere produktnyheder, events, tilbud og meget mere. Listen gør det muligt for besøgende at skræddersy deres eget messeprogram allerede fra i dag, tilgå udstillernes informationer og se eller gense oplæggene fra konferenceprogrammet – også efter messen er slut. 

- Besøgende får større indsigt i udstillernes produkter og stande gennem den digitale profil. Flere udstillere har valgt at udbygge deres profil med relevante artikler, videoer og kontaktoplysninger, som skal hjælpe kunder og besøgende til at lære dem og deres produkter endnu bedre at kende, fortæller Ida Brøgger Hahn. 

- Med den nye platform kommer vi til at gøre NutriFair mere overskuelig for gæsterne og samtidig tilbyde udstillerne bedre muligheder for markedsføring og for at fastholde kunderne efter messen.

NutriFair Online hjælper også udstillere og besøgende med at komme i kontakt med hinanden. For eksempel kan udstillere annoncere særlige events ved deres stand i løbet af messedagene. Det er også muligt at afholde konkurrencer via NutriFair Online, hvor udstillere kan indsamle deltagernes kontaktoplysninger via platformen.

Messe med lyd på

Ud over NutriFair Online kommer endnu et nyt tiltag. For første gang bliver der produceret podcast under messen, når Landbrugspodcasten kommer forbi. Landbrugspodcasten producerer en række forskellige podcastserier om landbruget. 

På NutriFair vil værterne Anders Nøhr Lau og Mads Krabbe producere fagligt indhold til deres populære podcastserier »Grisen« og »Kløerne i køerne«. Her vil mikrofonen være åben for udstillere og besøgende, der kunne have lyst til at medvirke.

- Vi glæder os til at producere et program fra NutriFair, og vi håber på, at både besøgende og udstillere har lyst til at komme forbi og dele en god nyhed eller tale med os om, hvad der rører sig i branchen, fortæller Anders Nørh Lau.

Ida Brøgger Hahn er glad for samarbejdet med Landbrugspodcasten:
- Vi synes, at samarbejdet med Landbrugspodcasten er både spændende og en god måde at skabe relevant indhold til vores gæster. Anders og Mads, der står bag Landbrugspodcasten, er dygtige til at indfange den gode historie, og vi glæder os til, at de også skal indfange stemningen i hallerne på lyd. Så er der nemlig interessant indhold at dykke ned i – også efter dørene til årets NutriFair er lukket igen.

Landbrugspodcasten er på messen tirsdag den 17. maj, og podcasten vil også være tilgængelig efter messen, så der er mulighed for at lytte til programmet, når messen er slut. 

Effektivt Landbrug A/S

Odensevej 29
5550 Langskov