Landbrugsstyrelsens løsninger skal være bedre tilpasset til blandt andet landmænds virkelighed. Det er tanken bag et nyt kundepanel, som Landbrugsstyrelsen har oprettet. Det har deltagelse af mere end 350 landmænd, gartnere og konsulenter.
Landbrugsstyrelsen har oprettet et kundepanel, som indtil videre består af mere end 350 landmænd, gartnere og landbrugskonsulenter.
Paneldeltagernes erfaringer og input skal bidrage til udviklingen af nye regler, IT-løsninger og vejledninger. Formålet er at sikre, at de løsninger, der bliver lavet, virker i kundernes virkelighed og gør deres hverdag nemmere og enklere.
- Med panelet får vi en direkte kontakt til kunderne, hvilket gør, at vi nemmere kan inddrage dem og sætte deres viden og erfaring i spil, når vi udvikler vores produkter og services. På den måde håber vi, at de løsninger, vi når frem til, imødekommer kundernes behov og giver mening ude på marken og foran skærmen. Det skulle gerne gøre hverdagen nemmere for vores kunder, siger direktør i Landbrugsstyrelsen Jette Petersen.
Kundernes mening
Selvom der allerede er mere end 350 landmænd, landbrugskonsulenter og gartnere, som har tilmeldt sig kundepanelet, er det håbet, at mange flere har lyst til at deltage. Paneldeltagerne vil løbende blive kontaktet, når Landbrugsstyrelsen har en sag, hvor kundernes input er vigtig for den endelig løsning. Det kan for eksempel blive relevant, når Landbrugsstyrelsen senere i år skal teste brugervenligheden af en ny app. Appen skal landmændene fremover bruge, når de med et billede skal dokumentere, at de overholder støttebetingelserne på deres marker.
- Vi er rigtig glade for, at der allerede har været stor interesse for kundepanelet. Nu håber vi, at endnu flere vil tilmelde sig, så vi får bragt al den viden i spil, som vi ved, at vores kunder sidder inde med. Når kunderne deler deres viden med os, kan vi nemmere udvikle nogle enklere løsninger, som passer til vores kunders behov. Der er altså tale om en sand win-win-situation, hvor alle har fordel af at samarbejde, siger Jette Petersen.
Vil man være en del af kundepanelet, kan man tilmelde sig på Landbrugsstyrelsens hjemmeside. Når man tilmelder sig panelet, har man mulighed for at svare på, hvordan man ønsker at deltage i kundepanelet.
hka
Vær med i kundepanel
Landbrugsstyrelsen håber, at endnu flere vil deltage i styrelsens kundepanel.
De forskellige deltagelsesformer er:
- Digitale spørgeskemaer
- Telefoninterviews eller brugerundersøgelser ved egen computer
- Interviews eller brugerundersøgelser i eget hjem/kontor med medarbejder fra Landbrugsstyrelsen
- Workshops eller brugerundersøgelser hos Landbrugsstyrelsen
Deltagelsesformerne vil naturligvis tage højde for den nuværende coronasituation, så ingen paneldeltagere udsættes for smitterisiko i forbindelse med deres deltagelse i kundepanelet.
Kilde: Landbrugsstyrelsen