Salg af mærkevarer mere end reddede Arla-regnskab

Et stigende salg af Arlas mærkevarer til forbrugerne, som for eksempel Lurpak, mere end opvejede et faldende salg på industrimarkedet i 2020. Dermed var der samlet fremgang i forhold til seneste regnskab.

Det ser måske på overfladen lidt kedeligt ud, men der er faktisk sket en meget stor udvikling i 2020 i Arla.

Sådan lød det fra Arlas økonomidirektør Torben Dahl Nyholm, da han torsdag formiddag gennemgik det seneste årsregnskab for Arla, og kom ind på, at den samlede omsætning i 2020 ender på samme niveau som i 2019.

Vil du læse mere?

Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.

Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.

Men du kan prøve et digitalt abonnement i 10 uger for 10 kroner om ugen.

Læs også