Salg af mærkevarer mere end reddede Arla-regnskab

Et stigende salg af Arlas mærkevarer til forbrugerne, som for eksempel Lurpak, mere end opvejede et faldende salg på industrimarkedet i 2020. Dermed var der samlet fremgang i forhold til seneste regnskab.

Det ser måske på overfladen lidt kedeligt ud, men der er faktisk sket en meget stor udvikling i 2020 i Arla.

Sådan lød det fra Arlas økonomidirektør Torben Dahl Nyholm, da han torsdag formiddag gennemgik det seneste årsregnskab for Arla, og kom ind på, at den samlede omsætning i 2020 ender på samme niveau som i 2019.

Vil du læse mere?

Dette indhold er forbeholdt vores abonnenter, men du kan få adgang på få minutter, med online abonnement.

Prøv 30 dage for 30 kroner

Allerede abonnent?

Læs også

Ingredienskoncern fortsætter momentum i andet kvartal
Tredje år i træk: Maskingigant hæver bundlinjen
WekoAgro på udkig efter nye opkøb
WekoAgro leverer rekordresultat
Østjysk foderproducent øger bundlinjen
Tysk landbrugsgigant leverer højeste omsætning i 138 år