Salg af mærkevarer mere end reddede Arla-regnskab

Et stigende salg af Arlas mærkevarer til forbrugerne, som for eksempel Lurpak, mere end opvejede et faldende salg på industrimarkedet i 2020. Dermed var der samlet fremgang i forhold til seneste regnskab.

Det ser måske på overfladen lidt kedeligt ud, men der er faktisk sket en meget stor udvikling i 2020 i Arla.

Sådan lød det fra Arlas økonomidirektør Torben Dahl Nyholm, da han torsdag formiddag gennemgik det seneste årsregnskab for Arla, og kom ind på, at den samlede omsætning i 2020 ender på samme niveau som i 2019.

Vil du læse mere?

Dette indhold er forbeholdt vores abonnenter, men du kan få adgang på få minutter, med online abonnement.

Få adgang til Effektivt Landbrug

Allerede abonnent?

Læs også

Svineproducent leverer kæmpe overskud igen
Danæg fik lavere resultat end ventet
Dårligt år: Arlas hollandske rival ramt hårdt af corona
Overskud: Trimning bar frugt i landboforening
Rekordoverskud i SLF
Norsk Arla-rival leverer rekordregnskab: Vi klarer os godt, men andre gør det endnu bedre