Urene svinetransporter: Chauffør efterlyser hotline
Svinetransportør Michael Adolfsen ville forhindre, at en beskidt svinetransport blev »pletvasket« ved en samlestald og ringede derfor til både Fødevarestyrelsen og Danish Transportstandard. Men først i sit 17. opkald fem timer senere, følte han, at han fik fat i en kompetent person.

Efter at have ringet forgæves 16 gange i tidsrummet 10-15 tirsdag den 13. september, fik chauffør Michael Adolfsen med hans egne ord endelig fat i et "fornuftigt menneske" i hans 17. opkald. - Enten blev telefonen ikke taget, eller jeg fik fat i folk, som ikke vidste, hvad de skulle stille op, eller hvem jeg skulle tale med, fortæller chaufføren. Derfor efterlyser han en hotline hos både Fødevarestyrelsen og L&F Gris. Privatfoto
Chauffør Michael Adolfsen fortæller, at han lavede i alt 17 opkald i tidsrummet 10-15 tirsdag den 13. september. Det gjorde han i et forsøg på at få kompetente mennesker i L&F Gris og Fødevarestyrelsen til at gribe ind, da han var vidne til en polsk svinetransport ved samlestalden i Kolding, som både læssede grise og blev »pletdesinficeret« på stedet, inden den kørte videre.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 10 uger for kun 10 kroner om ugen.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her