Efter 45.000 alarm-aktiveringer om utætheder og unormalt vandforbrug opskalerer Topdanmark nu den intelligente vandalarm, Leakbot, til markant flere kunder.

Siden juli 2021 har Topdanmark haft godt 10.000 Leakbots installeret blandt udvalgte kunder. Erfaringerne har været så positive, at Topdanmark for nylig har indgået et samarbejde med det britiske tech-firma OndoInsurTech, som betyder, at Leakbot fra marts 2023 skal udrulles til yderligere 20.000 kunder i Topdanmark.

Leakbot, der klipses nemt på hovedledningen, hvor vandet kommer ind i huset, kan ved hjælp af temperaturteknologi fortælle kunderne, om de har en lækage på et vandrør, et løbende toilet eller en dryppende vandhane.

- Vi sætter nu fart på udrulningen af Leakbots, fordi vi gerne vil være med til at forhindre omfattende vandskader i private hjem og spare kunderne for dyrt og unødvendigt vandspild, siger Rasmus Ruby-Johansen, skadedirektør i Topdanmark.

Investerer milliarder i ny teknologi

Den intelligente vandalarm er i tråd med Topdanmarks strategi om at digitalisere kundeoplevelserne og interaktionen. Leakbot er først og fremmest bygget digitalt, og alt salg og betjening er designet til mobilløsning, hvor det er muligt at betjene sit hjem digitalt.

Hos Topdanmark er ambitionen klar: Det skal være nemt og enkelt at være kunde, og derfor investerer selskabet over tre milliarder kroner i ny teknologi.

- Leakbot er blot ét eksempel på, hvordan Topdanmark bruger teknologi til at forebygge skader og dermed hjælper kunderne med mere end forsikring, siger Rasmus Ruby-Johansen.

Business