Stigning i salget af øko-kyllinger

I 2014 oplevede HKScan Denmark A/S en vækst i salget af økologiske kyllinger på 32 procent

Hos HKScan Denmark A/S arbejder man på at øge produktionen af økologisk kylling markant.

Baggrunden er, at HKScan Denmark – der under mærket Rose slagter og sælger kyllinger – sidste år oplevede en vækst i slaget af økologiske kyllinger på 32 procent. Og det var især det danske marked, der drev væksten.

- Vi har haft vanskeligt ved at følge med efterspørgslen og levere de økologiske kyllinger, som detailhandlen efterspørger. Vi er i dialog med vores økologiske producenter om at øge antallet af økologiske slagtninger og forventer i år at slagte 30 procent flere økologiske kyllinger sammenlignet med 2014. Men det er en lang proces, fordi det kræver, at der bygges nye stalde hos producenterne, lyder det fra salgschef for Danmark i HKScan Denmark Anders Olsen.

HKScan Denmark slagter økologiske kyllinger to gange ugentligt, og samlet slagter virksomheden mellem 9.600 og 14.400 økologiske kyllinger om ugen.

Omkring 90 procent af den økologiske produktion sælges i Danmark.

HKScan Denmarks salg af økologisk kylling i Danmark udgør dog fortsat kun godt to procent af virksomhedens samlede salg af kylling i Danmark.

Læs også