Julie vil gøre fermenteret te til hvermandsdrik

Bag Kombucha Time, der sælger sprudlende, forfriskende fermenteret te – også kaldet kombucha – finder vi stifter og indehaver, 23-årige Julie Boye-Hansen fra Slagelse. Med den sunde læskedrik forsøger hun at tage det danske marked med storm og normalisere kombucha som et sundere alternativ til den populære sodavand.

Det var kombuchaens alsidighed i USA, der blev inspiration for både navn og smag bag Kombucha Time. Der er i hvert fald ikke længere plads på familiens køkkenbord med de store baljer, Kombucha Time nu anvender til fermentering. Ingredienserne bliver nøje udvalgt af Julie Boye-Hansen. Her handles der udelukkende økologisk. - Jeg fik i en podcast at vide, at en god sælger spiser opfølgning til morgenmad. Det må jeg give ham 100 procent ret i, for man skal blive ved med at følge op med folk hele tiden, ellers kommer andre blot ind foran dig. Den unge iværksætter tror på sit produkt, og at den kan nå vidt omkring. Og med en ny ansat på vej og fortsat vækst i virksomheden ser hun ikke de beskedne rammer i lagerhallen som en permanent løsning. Julie Boye-Hansen tror helt og holdent på, at det ene kombuchamærkes succes kommer den anden til gode. Derfor kan hun heller ikke se, hvorfor man ikke skulle se flere brands side om side, som man gør med eksempelvis Coca-Cola og Pepsi.

- Hey honey, it’s Kombucha Time.

Således står der på etiketten på glasflasken med fermenteret te, der er produceret af Kombucha Time. Bagmanden bag drikken er 23-årige Julie Boye-Hansen, der har brygget drikken i omkring seks år.

Drikken sælges ifølge den unge indehaver som et sundere alternativ til andre læskedrikke og en alkoholfri valgmulighed til fester. Kort sagt er ideen, at det altid er tid til kombucha.

Vil du læse mere?

Prøv 30 dage for 30 kr.

Dette indhold er forbeholdt vores abonnenter, men du kan få adgang på få minutter, med online abonnement.

Allerede abonnent?

Læs også