Bryghus rejser en million gennem sine kunder
På blot én dag lykkedes det for det lille økologiske gårdbryggeri, Herslev Bryghus, at indsamle en million kroner gennem crowdfunding fra helt almindelige forbrugere. Det er anden gang, at bryghuset benytter sig af låne-crowdfunding, fordi de gerne vil involvere sine kunder og give dem indflydelse.

Hos Herslev Bryghus har man haft stor fordel af at hente penge til investeringsprojekter gennem kunderne via Coop Crowdfunding. En hel million kroner blev der samlet ind til udvidelse af bryggeriet. Fotos: Coop Crowdfunding
Stadigt flere virksomheder får øjnene op for, hvilken værdi brugergeneret kapital kan have for at sætte gang i projekter.
Mikrobryggeriet Herslev Bryghus er en af disse virksomheder. Bryggeriet har længe haft vision om at skabe økologisk øl, baseret på bæredygtige værdier, skånsom produktion og lokale samarbejder. Særligt det sidste har været med til at forme det næste kapitel, som meget passende netop er blevet crowdfundet.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 30 dage for kun 30 kroner.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her