- I en usikker verden er det drønvigtigt, at vi bygger broer i stedet for at grave grøfter. Man kan næsten sige tak til Trump for den usikre geopolitiske situation, han har været med til at skabe, skriver Venstres europaparlamentsmedlem i anledning af den nye samarbejdsaftale mellem EU og Storbritannien.
Af Asger Christensen (V), medlem af Europa-Parlamentet
I en tid med krig i Europa, globale spændinger og økonomisk usikkerhed har jeg armene over hovedet, efter EU og Storbritannien har landet en samarbejdsaftale på ting fra fiskeri til forsvarspolitik. Fire år efter Brexit viser vi, at man fortsat har viljen og evnen til at finde sammen igen.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 30 dage for kun 30 kroner.
Alle podcasts her er fremstillet ved hjælp af kunstig intelligens – både lyd og manuskript. Indholdet bygger på Effektivt Landbrugs egne artikler og er redaktionelt gennemgået.
Dagens avis
Nyeste afsnit
16. september 2026
10 min · I dag
Kvælstofregulering kan udløse erstatningskrav, svineproducenter vil sætte treparter på pause, og Gisselfeld skifter direktør.
- Det bliver nemmere for Danmark at eksportere til briterne – til stor gavn for en række danske virksomheder som Arla og Danish Crown. Det er simpelthen sød musik i mine ører, når man tænker tilbage på Brexit for fire år siden, skriver Asger Christensen i indlægget. Foto: Colourbox