Husk at anmelde arbejdsskader – for både din medarbejders og din egen skyld
Kommer en af dine ansatte til skade ved en arbejdsskade, er du som arbejdsgiver forpligtet til at anmelde skaden senest ni dage efter, at skaden indtrådte. Men hvornår er der tale om en anmeldelsespligtig arbejdsskade – og hvorfor skal den anmeldes?

Det bedste for dig som arbejdsgiver er derfor at anmelde alle ulykker, som sker i forbindelse med arbejdet – både store som små skader. På den måde er du – og din tilskadekomne medarbejder – på den sikre side, lyder rådet fra Seges. Foto: Colourbox
Af Maria Louise Dahl, konsulent, Jura & Skat, Seges, Landbrug & Fødevarer F.m.b.A.
En ulykke anerkendes som en arbejdsskade, hvis den tilskadekomne har pådraget sig en personskade, været udsat for en relevant hændelse eller påvirkning, og skaden er sket på grund af arbejdets forhold.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 10 uger for kun 10 kroner om ugen.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her