Kalvekoncept er blevet en stor succes
Krydsningskalve sælges under konceptet Dansk Gastro Kalv. Konceptet er på kort tid blevet en succes og har været medvirkende til, at færre spædekalve eksporteres.

Konceptet Dansk Gastro Kalv er blevet en stor succes på bare et år. Arkivfoto
Da Dansk Gastro Kalv blev lanceret, var det forventningen at det ville tage en rum tid at slå navnet Dansk Gastro Kalv fast, men allerede nu – et år efter lanceringen – sælges der, hvad der svarer til mellem 50 og 100 hele kalve om ugen.
Kalvene er krydsningskalve.
Det har ellers i årevis været en sløj forretning for mange landmænd at fede jerseykalve eller tyrekalve op til slagtning, men metoden, hvor man krydser malkekøe
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 30 dage for kun 30 kroner.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her