Arlagården Plus skal skabe værdi

88 procent af de danske leverandører til Arla valgte at være med i første runde af Arlagården Plus. Arlagården Plus skal ensarte måden vi producerer mælk på, øge dyrevelfærden og gøre Arla og dermed de danske mælkeproducenter endnu mere konkurrencedygtige på det globale marked. Men Arlagården Plus skal også skabe værdi direkte på staldgangen.

- Markedet efterspørger flere mælkeprodukter og dokumentationen skal blandt andet bruges som markedsføring, men holdbarheden kommer kun hvis det også har værdi for mælkeproducenten, fortalte Esben Jakobsen, dyrlæge ved Arla, på et af kvægkongressens faglige indlæg.
Arlagården Plus er Arlas velkendte kvalitetsprogram »Arlagården« plus dokumentation, som samles i en database. Det sker for at ensarte måden Arlas leverandører producere mælk på og øge dyrevelfærden.
Det handler om, at Arla vil

Vil du læse mere?

Prøv 30 dage for 30 kr.

Dette indhold er forbeholdt vores abonnenter, men du kan få adgang på få minutter, med online abonnement.

Allerede abonnent?

Læs også