Så er der bønne-burrito i kurven - »ingen vej uden om«, mener detailhandlen. Vi vil gerne være fri

Som regel er der en vis forståelse for tabte markedsandele og forbrugerfravalg i detailhandlen. Men det kræver, man som forbruger siger fra, hvis der er noget, man ikke er tilfreds med.

KUNDERNE FÅR DE produkter, kunderne gerne vil have. Sådan har det lydt fra landbruget i en menneskealder eller mere. Og varerne er fulgt efter. Kød, pålæg, frugt, grønt, økologisk, biodynamisk, konventionelt, fedt eller magert. Alt efter tidens tendenser er der leveret ud til dagligvarebutikkernes hylder, til restauranter og kantiner fra bondens jorde og stalde. Man har kunnet stemme med fødderne som forbruger og vælge til og fra, som man selv ønskede det.

Vil du læse mere?

Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.

Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.

Men du kan prøve et digitalt abonnement i 10 uger for 10 kroner om ugen.

Læs også