Holsted og Horsens lagde besøgsgang til, da den italienske kunde Gesco var på besøg i Danmark i sidste uge for at se, hvordan Danish Crown arbejder. Det var ikke tilfældigt at begge forretninger var repræsenteret.

- Vi er startet sidste år med at sælge dry-aged burgere til Gesco efter et mangeårigt samarbejde, hvor vi også har en god afsætning af udskæringer af kalv fra Danmark og okse fra Husum. Det bånd ville vi gerne styrke, og det var samtidig en supergod anledning til at styrke kontakten til Pork, som tidligere har handlet med Gesco, og som netop har genoptaget samarbejdet efter en pause. På den måde fik Danish Crown mest muligt ud af besøget til gavn for hele forretningen, siger Jan E. Nørhede, der er senior director i Danish Crown Beefs salgsafdeling.

Besøget kom i stand gennem en salgskonkurrence på dry-aged burgere blandt Gescos forskellige afdelinger. Vinderne var inviteret til Danmark sammen med indkøbsafdelingen af Danish Crown Beef, og efter besøget var det en imponeret kundegruppe, der rejste tilbage.

- Der blev givet et rigtig fint indtryk af både Pork og Beef, som vi håber, kan være med til at udbygge den eksisterende handel og måske skabe noget nyt. Da vi tog afsked, fortalte de, at de ville hjem og fortælle kollegerne om oplevelsen, og agere ambassadører for Danish Crown hos Gesco, så vi er bestemt tilfredse med besøget og den oplevelse, vi gav dem, siger Jan E. Nørhede.

29 procent af Danmarks eksport til Italien udgøres af fødevarer. 

Business