Efter 60 år ændrer Arla Lurpak-emballagen til en ny og mere bæredygtig variant. Fremover bliver Lurpak pakket i en genanvendelig emballage, der næsten udelukkende er lavet af karton.
Den nye Lurpak smørboks er 8 procent mindre CO2-tung end sølvfolie-emballagen, og netop ambitionen om at skabe en mere bæredygtig emballage har været den store drivkraft bag den nye emballage, fortæller Christian Qvirin Lang, der er Senior Category Manager hos Arla.
- Vi ville have en emballage, der var mere bæredygtig. Samtidig har vi også udviklet en pakning, der er mere brugervenlig og giver færre fedtede fingre. Derfor er det også en kæmpe tilfredsstillelse, at vi nu kan sende de første 100 tons Lurpak-smør i den nye emballage ud til de danske forbrugere, siger Christian Qvirin Lang.
I første omgang vil den nye Lurpak-smørboks dække en mindre del af det danske smørsalg, men målet er, at den nye Lurpak-smørboks skal udbredes til hele produktionen.