Lammefjords Grønt og den franske salatproducent Florette går sammen i et joint venture
Der er nu taget initiativ til et nyt salgssamarbejde om
convenience-grønt.
Den franske salatproducent Florette og danske Lammefjords
Grønt, ejet af DLG Food, er således gået sammen i et joint venture, der året
rundt skal sikre snitgrønt af gourmetklasse til foodservice.
Ifølge Anne Borghegn, kommerciel direktør hos Florette
Lammefjorden, har initiativet til samarbejdet været drevet af forskellige
faktorer, hvor råvarekvalitet og leveringsstyrke har været blandt de vigtigste:
- Nye undersøgelser i foodservice viser, at de
madprofessionelle betragter kvalitet som en af de mest afgørende leverandøregenskaber.
Vores ambition er at levere forarbejdet grønt af gourmetklasse året rundt. I
den nye konstellation kan vi udligne sæsonudsving og være leveringsdygtige på
en bred palet af grøntsager med kompromisløs kvalitet.
- Lammefjords Grønts styrke ligger i de danske og
økologiske råvarer som for eksempel rodfrugter og kartofler, mens Florette har
grobund i en kompetent fransk salattradition. Det match er hele fundamentet i
vores nye samarbejde.
Ifølge Anne Borghegn er convenience-grønt i stor vækst her
i landet.