Verdenskendt ost skal også være kendt i Danmark

Arla vil nu etablere en såkaldt pop-up butik i København

Ost, ost, ost, ost, ost – vi må ha’ ost.

Ostene fra Castello er ifølge Arla kendt over hele verden. Og nu skal vi i Danmark lære ostene bedre at kende. Derfor fordobler mejerivirksomheden nu markedsføringsbudgettet for Castello. Det indebærer blandt andet, at Arla etablerer en pop-up butik på Købmagergade i København.

- Castello er et meget stærkt brand i udlandet på linje med Lurpak og dansk bacon. I Danmark er der bare ikke så mange, der ved, at Castello reelt er et kendt brand internationalt, og at sortimentet omfatter meget mere end de velkendte blåskimmeloste. Det vil vi gerne give de danske forbrugere mulighed for at opleve, siger Jakob B. Knudsen, marketingdirektør i Arla Danmark, i en pressemeddelelse.

Heri fremgår det, at salget af specialost i Danmark er steget med 23 procent fordelt på både udenlandske og danske oste i perioden 2011-2013.

Pop-up butikken åbner fredag – og når den 31. maj lukker og slukker i København, rejser konceptet videre til New York, London og en række andre storbyer.

Læs også