Ost, ost, ost, ost, ost – vi må ha’ ost.
Ostene fra Castello er ifølge Arla kendt over hele verden.
Og nu skal vi i Danmark lære ostene bedre at kende. Derfor fordobler
mejerivirksomheden nu markedsføringsbudgettet for Castello. Det indebærer
blandt andet, at Arla etablerer en pop-up butik på Købmagergade i København.
- Castello er et meget stærkt brand i udlandet på linje
med Lurpak og dansk bacon. I Danmark er der bare ikke så mange, der ved, at
Castello reelt er et kendt brand internationalt, og at sortimentet omfatter
meget mere end de velkendte blåskimmeloste. Det vil vi gerne give de danske
forbrugere mulighed for at opleve, siger Jakob B. Knudsen, marketingdirektør i
Arla Danmark, i en pressemeddelelse.
Heri fremgår det, at salget af specialost i Danmark er
steget med 23 procent fordelt på både udenlandske og danske oste i perioden
2011-2013.
Pop-up butikken åbner fredag – og når den 31. maj lukker
og slukker i København, rejser konceptet videre til New York, London og en
række andre storbyer.