Bilfirma hyldede landmænd under Super Bowl

Amerikanse Dodge benyttede finalen i amerikansk fodbold, Super Bowl, til at promovere ny særdeles landmands-venlig reklame.

Natten til mandag dansk tid blev finalen i amerikansk fodbold spillet, den såkaldte Super Bowl mellem Baltimore Ravens og San Francisco 49’ers.

 I USA er Super Bowl den mest sete begivenhed i løbet af året, og det får traditionelt virksomhederne til at bruge millioner på reklamer i forbindelse med showet.

 Et af dem er det amerikanske bilfirma, Dodge. Firmaet havde således fået produceret en over to minutter lang reklamefilm, som i den grad hylder landmændene. Det er den konservative amerikanske radiovært, Paul Harvey, som døde i 2009, som har lagt stemme til reklamen.

Reklamen med de stærkt religiøse undertoner kan ses her. 

Det kostede i år i gennemsnit, ifølge EPN.dk, omkring 22 millioner kroner, at få 30 sekunders sendetid - en stigning på cirka 10 procent i forhold til 2012.
 

Læs også