Forbrugerundersøgelse: Pris trumfer dyrevelfærd
Ifølge en amerikansk forbrugerundersøgelse bekymrer mere end halvdelen af forbrugere sig kun om prisen på æg og kylling, mere end dyrevelfærd, mens producenterne kun bekymrer sig om indtægter.

Ifølge en amerikansk undersøgelse er pris alfa og omega, når det kommer til indkøb, hvor dyrevelfærd må vige. Foto: Piqsels
Tidligere på ugen kunne Effektivt Landbrug rapportere, at konventionelle slagtekyllinger ikke længere forhandles i køledisken i de hollandske supermarkeder, samtidig med at prisen for kyllingekød og forbruget falder.
Samtidig har Den Europæiske Fødevaresikkerhedsautoritet planlagt at undgå praksis med lemlæstelse, fødevarerestriktioner og brug af bure for at forbedre velfærden for slagtekyllinger og æglæggende høner i Europa.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 10 uger for kun 10 kroner om ugen.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her