De rigtige gæster besøgte NutriFair

4.270 besøgte i år NutriFair, som blev holdt på den vanlige termin i januar. Det glæder både arrangører og udstillere, der oplever, at det var »de helt rigtige gæster«, som var mødt op.

NutriFair er kendt som samlingssted for beslutningstagere inden for landbrugsbranchen, og det har den 11. udgave af messen levet op til.

Det fortæller Henrik Bendtsen, som er markedsdirektør for foder hos Danish Agro.

- NutriFair er målrettet de helt rigtige besøgende for os. Vi har denne gang et stort fokus på digitalisering af driften, så derfor har det være utroligt givende for os, at det er rigtige producenter og deres medarbejdere, som har gjort stop ved vores stand.

Det glæder projektleder på NutriFair, Ida Brøgger Hahn. For hende er det vigtigt, at messen tiltrækker »de rigtige besøgende« – landbrugets faglige medarbejdere.

Tilbage på vante termin

- Selvfølgelig har det betydning for vores succes i år, at vi er tilbage på januar-terminen, men det gør mig rigtig glad at høre fra udstillerne, at NutriFair-konceptet fortsat holder. Vi har lavet en messe for landbrugets driftsledere og beslutningstagere, og det er dem, som er dukket op i år, og det er glædeligt.

Gangene mellem standene har summet med besøgende i to dage, hvor der i alt var 4.270 messe-gæster.

- Vi har ramt den rigtige målgruppe, og så oplever vi, at der generelt er tilfredse udstillere hele vejen rundt. Så vi ser frem til at afholde NutriFair igen i fremtiden, siger Ida Brøgger Hahn.

Digitalisering af landbruget

Danish Agro kunne blandt andet vise sine solceller til digital styring af siloer frem på standen. Det har trukket folk til, forklarer Anders Amstrup, som er faglig rådgiver inden for digitalisering hos Danish Agro.

- Den første dag gik der et par timer, før folk nåede frem på grund af vejret. Men hen over begge messedage har vi været ekstremt velbesøgt – både af besøgende og af medierne. De, som har lagt vejen forbi os, har haft en oprigtig interesse i at få en snak med os, lyder vurderingen.

Læs også