Producent: Køerne lyver ikke

Mælkeproducent Torben Hansen på gården Lykkesholm ved Harndrup er meget tilfreds med sit kvægfoder fra DLG – og det er hans 205 jerseykøer også.

På Lykkesholm er der cirka 200 malkekøer + opdræt (kvier og kalve) - alle af racen Jersey.

FODER Sidste forår fik Torben Hansen, Lykkesholm i Fjeldsted Mark ved Harndrup, nye malkerobotter. Da han efterfølgende holdt åbent hus for 100 kvægfolk i forbindelse med netop malkerobotterne, var det ikke kun maskineriet, der blev kommenteret på. Flere af de besøgende landmænd spurgte også ind til foderet: - Hvad kraftfoder får dine køer? De løber jo ind i robotten.

For de 205 jerseykøer er rigtig glade for robotblandingen Malko 18 korn non gm. De nye malkerobotter skræmte heller ikke køerne væk fra foderet. Og hvis køerne er glade, så er Torben Hansen også tilfreds, lyder det i pressemeddelelse fra dlg.

- Foderet fungerer godt i vores system til jerseykøerne. Den har en høj andel af korn, der passer med min foderration og en rigtig fin pillekvalitet. Det er køerne, der bestemmer. Når de trækker godt på en kraftfoderblanding, så går jeg jo også og smiler, fortæller Torben Hansen i en pressemeddelelse fra DLG.

Han begyndte at bruge foderet på baggrund af en anbefaling fra sin konsulent, som han har et godt samarbejde med.

- Når man har en konsulent, man er rigtig glad for, så bliver man jo hængende. Mine køer kan jo ikke smage, hvem jeg køber foderet af. Og min konsulent og jeg har samme indstilling i forhold til foderet – køerne lyver ikke, siger Torben Hansen.

God kundeportal og konsulent

Torben Hansen handler ikke kun kvægfoder hos DLG. Faktisk er han kommet en del i den lokale afdeling i Grønnemose. 

- Det er rigtig belejligt at have DLG tæt på, det bidrager til et godt samarbejde. DLG har altid været meget lydhør, hvis der har været noget, man vil have ændret. Hvis der er nogle problemer, så taler vi om det, og så bliver det løst, forklarer han og fortsætter:

- Den personlige kontakt, og at der bliver fulgt op på tingene, betyder meget for mig. Jeg har handlet med min konsulent i otte år. Hvis jeg ringer til ham med et problem, så kan jeg regne med, at han står ude i stalden, så hurtigt han kan. Der bliver fulgt op med det samme, og det er der værdi i.

Generelt er Torben en alsidig DLG-kunde. Han bruger både den lokale afdeling i Grønnemose, sin konsulent og er også aktiv på DLG’s kundeportal.

- Jeg er også virkelig tilfreds med kundeportalen, den er meget nem og enkel at bruge. Så kan jeg bestille på mobilen med det samme, hvis jeg går ude i stalden og ser, at vi mangler noget, afslutter Torben Hansen.

cab

Læs også