1,48 million seere har i efteråret set Friland Økologis otte kampagneudsendelser i TV2-Vejret. Det oplyser Friland i en pressemeddelelse.
Fokus i tv-kampagnen har ifølge Friland været, hvordan naturen, og de dyr, som lever i den, fungerer sammen. Der har været sat et kamera på køer hos tre forskellige leverandører, og herigennem har køerne kunnet vise, hvordan de frit er ude i naturen i al slags vejr.
Friland løfter omsætningen
- For os har det været interessant at få eksterne partnere med, som har været med til at komme med en ny vinkel på markedsføring af økologien, dyreliv, biodiversitet og dyrevelfærd. Det har kampagnen løst godt og varieret med de forskellige indslag, siger senior brand manager i Friland, Rasmus Flade Nielsen.
Blandt andet har kampagnen været kendetegnet ved, at det er lykkedes at illustrere dyrenes liv gennem koens øjne ved at sætte et kamera på udvalgte køer, som har givet et andet og mere naturligt billede af køernes liv på marken, og den frihed, de lever i.
- Selvom vi ikke har kunnet bruge alle billederne, som køerne har taget, er der kommet mange rigtig gode billeder, som vi også kan bruge fremover i markedsføringen. Det er unikke, ægte og ærlige billeder, vi har fået, siger Rasmus Flade Nielsen.