I DE »GODE« gamle dage havde vi danskere DR i husalteret. Og de heldige havde muligvis også svensk tv, eller også havde man tysk tv, da vi skrev 1970’erne og 1980’erne. Her var der reklamer på tv-kanalen ZDF, og en af reklamerne var med Persil-manden. En lidt tør karakter i gråt eller beige jakkesæt, der reklamerede for Persil-vaskepulver fra en lænestol under sloganet: »Persil – da weiß man, was man hat«, som frit oversat til dansk betyder noget i retning af: Persil – så ved du, hvad du har.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 10 uger for kun 10 kroner om ugen.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her