Redskabsskift på få minutter giver nye muligheder

Heden Maskinforretning har været på demo-tur med den nye Egholm 3070 redskabsbærer. Her var det især den gode komfort, det lave støjniveau i kabinen og ikke mindst det unikke Egholm Quick-shift system, der vakte interesse.

Heden Maskinforretning har været på demo-tur med den nye Egholm City Ranger 3070.

Den har været et par år undervejs, men nu er den nye Egholm City Ranger 3070 endelig på markedet og en del af sortimentet hos Heden Maskinforretning.

- Nu hvor vi ikke har så mange udstillinger, har producenten af Egholm foreslået, at vi i stedet arrangerer nogle demo-ture direkte ude hos potentielle brugere og kunder til redskabsbærere, fortæller salgskonsulent Glenn Nielsen, om initiativet til at få præsenteret den nye Egholm 3070.

- Vi har været ude hos boligforeninger, servicevirksomheder, der blandt andet står for renholdelse af udendørsarealer, og kommuner, og vi har alle steder fået positive tilbagemeldinger på muligheden for at prøve maskinerne af med det samme.

Faktisk kan salgskonsulenten bekræfte, at succesen har ført til, at flere virksomheder skal have den nye Egholm 3070 på prøve.

Hurtigskift

Ifølge Glenn Nielsen er det særligt det unikke Egholm Quick-shift system, der vækker stor interesse. Det giver pludselig nogle helt andre muligheder, når maskinføreren kan skifte redskabet på få minutter.

- Særligt boligforeninger, der også kører med vinterredskaber, ser en stor fordel i, at de hurtigt kan skifte til andre redskaber – ikke mindst i starten af sæsonen. Det kan for nogle kunder være en løsning der betyder, at de kan erstatte to mindre maskiner med den nye 3070, forklarer salgskonsulenten nærmere.

Kraft og komfort

En Egholm 3070 leveres med 4-hjulstræk og en kraftfuld Perkins dieselmotor på 67 hk, og den overholder naturligvis de grønne krav i forhold til miljøet.

Glenn Nielsen gør også opmærksom på maskinens unikke kølesystem, hvor kølerne er placeret forrest i motorrummet og med en vendbar kølevinge i den bagerst til at begrænse at skidt samler sig på kølergitteret. Herved sikres en bedre kølekapacitet.

Opbygningen i kølesystemet har desuden den fordel, at luften, efter at have afkølet hydraulikolien og vandet i kølerne, passere igennem motorrummet, hvorved motorens komponenter ligeledes afkøles. Temperaturføler overvåger kølebehovet og justerer kølevingen hastighed, så kølevingen ikke kommer til at støje unødigt.

Hvis kølergitteret alligevel er blevet tildækket med snavs, for eksempel i forbindelse med slåning af græs, vendes luftstrømmen, og kølergitteret blæses rent.

- Der er desuden tale om en maskine, hvor komforten i kabinen er høj – ikke mindst på grund af et meget lavt støjniveau, påpeger Glenn Nielsen.

Læs også