De to kokke Adam Price og Thomas Rode var på jagtmesse med et budskab om, at det ikke kun er en vigtig etisk beslutning at spise det vildt, man nedlægger, men at vildtkød i kulinarisk forstand også tilbyder helt unikke smagsoplevelser.
Fredag den 5. april åbnede messen Jagt & Outdoor i Odense og allerede på førstedagen var der stort fremmøde af gæster blandt de mere end 150 stande, hvor godt 13.000 besøgende, i de tre dage, messen varede, lagde vejen forbi.
Fredag kunne de fremmødte blandt andet høre oplæg med Thomas Rode og Adam Price. Begge er de velkendte navne i gastronomiens verden og har fundet en fælles passion i jagten og dens kulinariske muligheder.
Vildtkød på ny
- Vildtkød er en unik og værdifuld ressource, der fortjener en plads i det moderne køkken, langt ud over de traditionelle opskriver, som ofte er domineret af fløde og bacon, lød det.
De to kokke gik på scenen med budskab om, at det ikke kun er en vigtig etisk beslutning at spise det vildt, man nedlægger, men at vildtkød i kulinarisk forstand også tilbyder helt unikke smagsoplevelser. Derudover understregede de vigtigheden af at udnytte hele udbyttet, ikke kun af hensyn til dyrevelfærd, men også for klimaets skyld.
Mmm!
Under indlægget tilberedte de to kokke krondyrtatar, der efter tilhørernes begejstring for smagsoplevelsen, helt klart beviser, at vildtkød er meget mere end traditionelle opskrifter.
Messen løb over hele weekenden, blev besøgt af godt 13.000 gæster, hvilket er væsentligt flere end ved Jagt & Outdoor 2022 og afholdes igen i 2026.