Messe er også for fjerkræproducenter
FJERKRÆ Når NutriFair slår dørene op er det med rekordmange udstillere, spændende oplægsholdere og med et mål om at give besøgene endnu mere faglig inspiration.
Selvom fjerkræproducenter i Danmark er i mindretal sammenlignet med de store produktioner som mælk og gris, er der stadig meget faglig viden forbundet med at være fjerkræproducent. Ventilationsvirksomheden Skov A/S udstiller på NutriFair 2020 for første gang. Marketing Manager for Skov, Stig Veis Jørgensen, fortæller, at det er en god måde for virksomheden at vise kunder nye produkter og møde nye interessenter.
- Vi leverer ventilationsanlæg og farm management systemer til fjerkræindustrien, og det er naturligt for os, at være til stede, hvor vores kunder er. Det er første gang, vi udstiller på NutriFair, og vi glæder os til at vise danske fjerkræproducenter vores to nye digitale services, vi lancerer på messen, fortæller marketing manager for Skov, Stig Veis Jørgensen.
Skov lancerer to nye digitale services. Benchmarking er et program, hvor slagtekyllingeproducenten lynhurtigt kan sammenligne sin produktion med andre producenter i Danmark.
Den anden digitale service - Trend Warnings - arbejdet modsat andre systemer ud fra forventede produktionsresultater. Systemet giver en advarsel med forslag til korrigerende handling, når produktionen afviger fra det forventede. Programmet arbejder med dynamiske referencer og tilpasser disse til det aktuelle hold slagtekyllinger.
Udover Skov, vil man yderligere kunne besøge KJ Klimateknik, der forhandler Munters ventilation. Derudover udstiller Vilomix, LVK, Hornsyld Købmandsgård og DLG, som også har medarbejdere på fjerkræområdet med på messen.