Onlinesalg giver ekstra boom i solgte øko-varer

Forbrugernes køb af økologiske måltidskasser og nethandel indgår nu i opgørelsen af det danske økologisalg. Det får den økologiske markedsandel til at stige markant til hele 13,3 procent, viser nye tal fra Danmarks Statistik.

Det samlede salg af økologiske fødevarer i detailhandlen, inklusiv online-salget, steg til 11,3 milliarder kroner i 2017. I 2016 var salget 8,7 milliarder kroner, og her indgik online-salget ikke.  

Det er første gang, at Danmarks Statistik tager salget af måltidskasser og nethandel med i deres opgørelse over økologiske fødevarer.

Udviklingen glæder Karen Hækkerup, administrerende direktør hos Landbrug & F&os

Vil du læse mere?

Prøv 30 dage for 30 kr.

Dette indhold er forbeholdt vores abonnenter, men du kan få adgang på få minutter, med online abonnement.

Allerede abonnent?

Læs også