DR nægter at svare kritikere: Bliver meldt til Pressenævnet

Foreningen for Grundvandsbeskyttelse har anmeldt Danmarks Radio til Pressenævnet ovenpå den omstridte dokumentar »Byen med det giftige vand«.

DR begik alvorlige fejl i sin dækning i dokumentaren »Byen med det giftige vand«, som blev sendt i TV i januar. Sådan mente klagere fra både Landbrug & Fødevarer, Bæredygtigt Landbrug og dennes søsterorganisation Foreningen for Grundvandsbeskyttelse.

Landbrugsorganisationerne rejste en række grundlæggende spørgsmål, som DR burde have svaret på, konkluderede DR’s interne redaktør, lytternes og læsernes redaktør, Jesper Termansen.

Vil du læse mere?

Prøv 30 dage for 30 kr.

Dette indhold er forbeholdt vores abonnenter, men du kan få adgang på få minutter, med online abonnement.

Allerede abonnent?

Læs også