For få kender Det Økologiske Spisemærke. Det vil miljø- og fødevareministeren lave om på.
Mens næsten alle danske forbrugere kender det røde statskontrollerede Ø-mærke, så kender langt færre til Det Økologiske Spisemærke, som 1.350 restauranter, kantiner og daginstitutioner i dag kan bryste sig af.
En undersøgelse, som YouGov har udarbejdet for Miljø- og Fødevareministeriet, viser, at under en femtedel af forbrugerne kender til Det Økologiske Spisemærke. Derfor bliver der sat gang i en kampagne for at udbrede kendskabet til mærket.
- Det Økologiske Spisemærke skal løfte den økologiske omsætning til nye højder. Og kan vi få forbrugere, daginstitutioner og kantiners appetit på økologi til at slå endnu kraftigere igennem, vil det sætte yderligere skub i udviklingen og efterspørgslen af varer, der har både natur, miljø og dyrevelfærd i fokus, siger miljø- og fødevareminister Eva Kjer Hansen.
Miljø- og Fødevareministeriet har derfor sat gang i en kampagne for Det Økologiske Spisemærke.