Kendte skuespillere skal sælge dansk kalvekød

Kampagnen løber af stabelen fra uge 16 under sloganet ”Blåt til lyst” – med indirekte henvisning til farven på det blå kvalitetsmærke ”Dansk Kalvekød” og det fine, lyse kalvekød.

- Vi ønsker at synliggøre dansk kalvekød over for forbrugerne og samtidig slå et slag for det blå kvalitetsmærke "Dansk Kalvekød", forklarer direktør Lorenz Hansen, Danish Crown’s oksekødsdivision.

Fra midten af april vil de tre kendte skuespillere optræde i helsidesannoncer, der gør opmærksom på kalvekødets mange kvaliteter. Med en række korte statements giver de tre skuespillere deres bud på, hvorfor dansk kalvekød er værd at lægge mærke til.

Budskabet fra skuespillerne er bl.a., at danske kalve har haft en god opvækst med ernæringsrigtigt foder og masser af plads. Spisekvaliteten og kødets mange anvendelsesmuligheder er andre gode argumenter, som fremhæves af skuespillerne.

Annoncerne for kalvekød vil kunne ses i en række af landets førende ugeblade. Kampagnen følges op ude i butikkerne, hvor forbrugerne kan forsyne sig med foldere om dansk kalvekød samt opskriftershæfter.

Salget af dansk kalvekød har de senere år været stigende, og meget tyder på, at kalvekødet for alvor har fået fodfæste på danskernes middagsborde. Danish Crown slagter i øjeblikket omkring 600 kalve om ugen. De leveres af cirka 250 landmænd, der har specialiseret sig i at opdrætte kalve.

Læs også