Onlinesupermarked lancerer eget sortiment af reddede råvarer

Den webbaserede købmand kendt for sine billige og bæredygtige produkter har netop lanceret et nyt brand af fødevarer fra egen produktion kaldet »Saved« fremstillet af råvarer, der ellers ville være gået til spilde. Målet er en mere cirkulær madproduktion.

Onlinesupermarkedet Motatos har fokus på at reducere madspild på verdensplan ved at sælge føde- og dagligvarer online, som ellers ville risikere at ende i skraldespanden.

Den danske afdeling af den svenske kæde lykkedes med mere end en tredobling af sin omsætning af mad- og forbrugsvarer på sit andet år i Danmark og reddede samtidig 810.278 kg mad fra skraldespandene.

Vil du læse mere?

Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.

Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.

Men du kan prøve et digitalt abonnement i 10 uger for 10 kroner om ugen.

Læs også