Grossist-kæmpe: - Vi vil være landbrugets Amazon

Kramp Danmark forsyner landbrugets forhandlere med et sortiment på en kvart million forskellige produkter. Nu vil virksomheden satse stort ved at digitalisere markedet gennem handelsplatformen Maykers, som de håber kan blive det nye Zalando eller Amazon – bare for landbruget.

- Webshop-teknologi er fortid. Det nye er platformsteknologi. Vi vil gerne være »landbrugets Amazon«. Det er vores ambition.

Så klar er udmeldingen fra Albertus Kloosterman, der er administrerende direktør for Kramp Danmark, der ejer handelsplatformen Maykers.

Han tilføjer, at virksomheden på europæisk plan har flere tusinde forhandlere, som »ville være interesserede i denne mulighed«. Og i første omgang testes konceptet i Danmark:

Vil du læse mere?

Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.

Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.

Men du kan prøve et digitalt abonnement i 10 uger for 10 kroner om ugen.

Læs mere om Direktørtid

Følg med, når vi stiller skarpt på topcheferne i de største virksomheder inden for landbrugs- og fødevareindustrien.

Læs mere her

Læs også