Dyrlægeforening til ny regering: - Inddrag dyrlægerne og lyt til fagligheden
Den Danske Dyrlægeforening opfordrer den kommende regering til at inddrage fagfolk i nye dyrevelfærdsregler. Forpersonen advarer mod tiltag, der kan forværre forholdene for dyrene.

Mette Rørbæk Gantzhorn er forperson i Den Danske Dyrlægeforening, der repræsenterer flere end 4.400 medlemmer. Arkivfoto: Anne Wolfenberg
Efter 69 dages intense forhandlinger er en ny regering landet, og det er næppe gået nogens næse forbi, at en stor del af regeringsgrundlaget omhandler landbruget. Under valgkampen blev især emner som drikkevand og dyrevelfærd hyppigt diskuteret, og med Christian Rabjerg Madsen (S) som ny minister for natur og dyrevelfærd er der udsigt til en række nye politiske tiltag på netop disse områder.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 30 dage for kun 30 kroner.
Prøv 30 dage for 30 kr
Allerede abonnement?
Log ind her

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her



































