BASF har nu fuldført opkøbet af Bayers globale grøntsagsfrødivision, der hovedsageligt drives under brandet Nunhems®. Med transaktionen tilføjes et velkendt brand med en meget succesrig forretningshistorie til BASF's portefølje. Det oplyser selskabet fredag.

Den opkøbte grøntsagsfrødivision omfatter 24 afgrøder og omkring 2.600 varianter. Den inkluderer også en veletableret og stærk forsknings- og udviklingsafdeling samt dyrkningssystemer med over 100 unikke dyrkningsprogrammer inden for mere end 15 afgrøder.

Tilføjelsen af grøntsagsfrødivisionen udvider BASF's globale tilbud til landbruget. Den styrker koncernens frøplatform og komplementerer den for nylig udvidede Agricultural Solutions-portefølje inden for frø, kemisk og biologisk plantebeskyttelse, jordbearbejdning, skadedyrskontrol og digitalt landbrug.

Handelen markerer afslutningen på BASF’s opkøb af en betydelig række virksomheder og aktiver med en samlet omsætning på 2,2 milliarder euro, som Bayer afhændede i forbindelse med overtagelsen af Monsanto. Den totale kontantpris er i alt 7,6 milliarder euro under forudsætning af visse justeringer i forbindelse med fuldførelsen.

Business