DLG-koncernens vitamin- og mineralforretning Vilofoss har oprettet to nye salgsselskaber i Nordamerika for at styrke salget. Vilofoss har sammen med partneren Protekta, et privatejet selskab fra Ontario i Canada med dansk ledelse, fået en glimrende start på samarbejdet.

- Vi har været i Nordamerika i en længere periode, men de seneste år har vi øget salget betragteligt. Sammen med det privatejede, canadiske selskab Protekta har vi oprettet to nye salgsselskaber i Nordamerika med en 50/50-procent ejerandel for at styrke salget yderligere. Vi kender Protekta særdeles godt fra det hidtidige samarbejde, men vi har nu officielle salgsselskaber med dem, og vi er meget tilfredse med udviklingen, siger Anders S. Nielsen, salgschef i Vilofoss.
 
- I lande, hvor vi ikke selv har produktion, sælger vi primært vores Leading Products, som landmanden kan tage direkte ned fra hylden og bruge i stalden. Vi ved, at de virker på alle markeder, og de kan nemmere eksporteres og sælges direkte til de respektive markeder, uden de skal forarbejdes. Men fortsætter salget i samme høje tempo, vil vi da ikke afvise, at vi på sigt også vil oprette egen produktion i Nordamerika, siger Anders S. Nielsen, Vilofoss.

Protekta har i øvrigt dansk ledelse i form af Morten Jakobsen, som er stifter og CEO og sønnen Lasse Jakobsen, som er udviklingschef, og de er også begge med i den nye fælles bestyrelse.

Business