En supertanker med mange gode historier

Roskilde Dyrskue er som en supertanker, mener dyrskuets nye presse- og kommunikationsmedarbejder, Camilla Holck, der satser på de sociale medier.

 - Jeg har intet ønske om at ændre noget grundlæggende, for Roskilde Dyrskue er som en supertanker, der sejler fint derudad. Det er meldingen fra Camilla Holck, der tidligere på året afløste Christina Adler Jensen på posten som Roskilde Dyrskues presse- og kommunikationsmedarbejder.
Camilla Holck er 33 år og har næsten hele sit liv boet i København. For halvandet år siden flyttede hun dog til Lejre, hvor hun nu bor med sin mand og parrets to små piger.
- Jeg besøgte Roskilde Dyrskue for første gang sidste år, og det var med min familie. Jeg tænker derfor, at netop det, at jeg ikke havde den store forhåndsviden og selvfølgelig kan se på dyrskuet med anderledes friske øjne, har været medvirkende årsag til, at jeg er blevet ansat.
 

Nødvendig udvikling

- Det fede ved Roskilde Dyrskue er, som jeg forstår det og også selv oplevede det sidste år, at det er så fasttømret med alle de mange mennesker, såvel udstillere som publikum, traditioner og forventninger. Det skal samtidig kombineres med en nødvendig udvikling, der altid skal være i et arrangement, for at det forbliver spændende og attraktivt.
- Med det in mente tror jeg også, at jeg blev valgt, fordi jeg kommer fra noget helt andet. Jeg har som sådan ikke tidligere haft noget med landbrug at gøre, men har nogle idéer til, hvad der kan gøres fremadrettet. Blandt andet mener jeg, at vi skal være mere aktive på de sociale medier.
Sidstnævnte falder fint i tråd med, hvad Camilla Holck tidligere har beskæftiget sig med. Hun har nemlig været featurejournalist med ansættelse i blandt andet produktionsselskaber, der har lavet programmer til TV2.
 

Naturlig nysgerrighed 

- Min interesse har altid ligget i den gode historie og på at finde anderledes historier frem fra mennesker, der ikke selv ved eller tror, at de har eller rummer en god historie. I min erhvervsaktive karriere har jeg altid søgt ud i det store Danmark for at finde mine historier.
Videre beretter dyrskuets nye pressemedarbejder, at hun også har leveret artikler til såvel Euroman som til DSB-magasinet Ud & Se.
- Det har altid været artikler, der har været bredere end som så. Jeg har altid interesseret mig for historier, der nok kan virke hverdagsagtige og almindelige, men jeg har grundlæggende den filosofi, at alle har en historie, fortæller Camilla Holck og tilføjer:
- Jeg har en naturlig nysgerrighed, så jeg kan fint sidde med en skomager til middagsselskab og stille mange spørgsmål. Det er ikke altid, folk selv ved, at de indeholder en oplagt historie, men det er mit håb og ønske, at jeg også kan være med til at formidle nogle af udstillernes historier.
 

Traditioner og fornyelse

- Mine tanker er at trække på min nysgerrighed, brede budskabet om at der er dyrskue ud på de sociale medier med mange mindre historier om dyrskuet og om de mennesker, besøgende som udstillere, der kommer på skuet.
- Jeg vil fortælle om traditioner, for det forventer folk, men publikum forventer også fornyelse. Så som indledningsvis nævnt er Roskilde Dyrskue som en supertanker, der er på rette kurs, men hvor man godt kan tilsætte lidt nye farvenuancer hvert år, påpeger hun.
Hendes første bekendtskab med Roskilde Dyrskue sidste år var også særdeles positivt.
- Jeg kom der for at give mine egne børn en god oplevelse, og for at gøre dem fortrolige med danske husdyr og med hvor æggene og kødet kommer fra. Alt det er noget, jeg gerne vil være med at formidle videre til andre, og har selvfølgelig et ønske om, at de aflægger Roskilde Dyrskue et besøg.
 

Læs også