Samtale fremmer forståelsen

I GAMLE DAGE, dengang nutidens »smartphones« blev kaldt mobiltelefoner, lød et fikst reklameslogan: »Samtale fremmer forståelsen«. Sloganet blev gentaget af en stemme med fængende fransk accent af den franskfødte direktør for den danske afdeling i teleselskabet Mobilix ....

I GAMLE DAGE, dengang nutidens »smartphones« blev kaldt mobiltelefoner, lød et fikst reklameslogan: »Samtale fremmer forståelsen«. Sloganet blev gentaget af en stemme med fængende fransk accent af den franskfødte direktør for den danske afdeling i teleselskabet Mobilix. Kvinden med reklame-stemmen var Mobilix’ danske direktør, Monique Moullé-Zetterström. En direktør, som ikke blot har et bemærkelsesværdigt navn, men også så gode lederevner, at hun blev årets erhvervskvinde i Danmark i 2001. Netop fordi hun italesatte det gavnlige i at tale sammen – på tværs af interesser. Og fordi hun forstod at udnytte den opmærksomhed, hun skabte, kommercielt.

Vil du læse mere?

Prøv 30 dage for 30 kr.

Dette indhold er forbeholdt vores abonnenter, men du kan få adgang på få minutter, med online abonnement.

Allerede abonnent?

Læs også