Alt for få inden for landbruget bruger tid på at udforme
en strategi for deres virksomhed – og ud af de får, der gør, er det langt fra
alle, der formår at realisere den.
Sådan lyder det fra Seges, der har lavet en undersøgelse,
der viser, at kun 20 procent af alle landmænd har en nedskrevet strategi.
Seges Akademiet sætter derfor fokus på strategi med den
nye virksomhedsuddannelse »Masterclass i strategi og ledelse«.
Uddannelsen er målrettet dygtige og ambitiøse
virksomhedsejere i landbruget, og den er udviklet i samarbejde med eksperter i
konsulenthuset Hildebrandt & Brandi.
- Det er afgørende, at den moderne landbrugsvirksomhed har
en strategi, da strategi grundlæggende handler om at lave en attraktiv fremtid
for virksomheden, lyder det fra managementkonsulent i Hildebrandt & Brandi
og underviser på Masterclass Anders Madsen Pedersen.
- På Masterclass bygger vi flyet, mens vi flyver – og det
betyder, at deltagerne lærer om strategi samtidig med, de laver strategi for
deres virksomhed, tilføjer han.
Deltagerne kan derfor gå fra uddannelsen med en færdig
skitse til deres fremtidige strategi.
Uddannelsens første fag – »Strategi, der virker« – skydes
i gang den 3. marts og strækker sig over fem dage i marts og april.
Her kan du læse mere om uddannelsen.