ADAMA er et nyt globalt brand

Navnet Makhteshim-Agan bliver nu udfaset til fordel for navnet ADAMA. Det betyder blandt andet introduktion af et nyt firmalogo.

ADAMA Agricultural Solutions Ltd. er en verdensledende koncern inden for landmands-rettede løsninger, der tidligere var kendt under navnet Makhteshim Agan Industries. Virksomheden har netop startet et helt nyt branding program for sig selv og alle sine produkter. 

Programmet involverer en reduktion fra flere end 40 globale firmabrands til et enkelt brand kaldet Adama.

Navnet Adama betyder på hebraisk “jord”. Det er det grundlæggende element inden for landbrug og repræsenterer som sådan firmaets engagement i udvikling af landbruget i hele verden. Hele overgangsperioden ventes at tage omkring 18 måneder at gennemføre, eftersom hver enkelt national enhed skal introducere det nye brand til sine samarbejdspartnere.

I Danmark får det nye brand navnet ADAMA Danmark. 

- Vi er spændt på denne nye fase i firmaets rejse. I næsten syv årtier har Adama haft fremgang ved at styre efter vores direkte og praktiske tilgang til landbrugets udfordringer, forklarer Chen Lichtenstein, Adamas formand og CEO.

- Vores nye brand afspejler vores rødder, og det landmands rettede fokus på vores aktiviteter.

- Vi tror på, at vores nye brandstrategi vil yderligere differentiere vores brede vifte af effektive midler til plantebeskyttelse i mange afgrøder og styrke vores vækstplatform.

- Den er fokuseret på et tæt samarbejde med vores partnere med henblik på at understøtte de lokale landmænds behov med global ekspertise, fastslår han.

 Får nye hjemmesider

Ud over ændringen af sit brand har Adama også indført et nyt virksomhedslogo.

Firmaet har desuden afsløret en opdateret og strømlinet tilgangsvinkel til sit produktudvalg, en ny internetportal og et nyt system af pakninger. 

Adamas nye logo er et stiliseret “A”, og det er en genspejling af de tre A’er i Adama. Det er også en pil, som peger opad — et simpelt, universelt tegn på vækst.

- Vores nye logo er i overensstemmelse med vores tilgangsvinkel, som er at samarbejde med landmænd og partnere i landbrugserhvervet med henblik på at skabe vækst, fremhævede Ignacio Dominguez, Global Chief Commercial Officer.

Adama introducerer også nye løsninger inden for pakning af produkterne, så de fremover er specielt designet til at være praktiske at arbejde med for landmændene.

Blandt de nye løsninger er farvekoder til produkttyperne og vinduer i beholderne, så brugerne umiddelbart kan se den tilbageværende mængde i dunkene.

Læs også